👑🚀Amir💤a

👑🚀Amir💤a
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
  • ۱۷ بهمن ۰۰، ۲۱:۵۳ - ناشناس
    😏😜😁
نویسندگان
  • ۱
  • ۰

طب سنتی

طب سنتی علمی است با قدمتی بیش از ۸۰۰۰ سال در ایران و میراثی گرانقدر مبتنی بر شواهد و محصول کار علمی و تحقیق هزاران دانشمند و پزشک بزرگ از جمله ابوعلی سینا ، رازی ، عقیله خراسانی ، حکیم محمد اعظم خان و می‌باشد که در طول قرون و اعصار در مجموعه‌هایی کوچک و بزرگ گردآوری شده است .

کتاب‌های طب سنتی افرادی چون زکریای رازی و مخصوصاً ابن سینا شهرت زیادی دارد تا جایی که قریب به ۵۰۰ سال در دانشکده‌های اروپایی و آسیایی توسط استادان تدریس شده‌است . اصول طبابت در این آثار طب سنتی ، بر چهار طبیعت مزاج انسان یا اخلاط اربعه بوده از جمله:  بلغم ، صفرا ، سودا و دم

طب سنتی در بسیاری نقاط جهان وجود دارد که از جمله مشهورترین انواع آن می‌توان به طب سنتی چین ، گیاه‌درمانی و طب اخلاطی (بکار برده شده در طب سنتی ایرانی - علم مزاج‌شناسی اشاره کرد .

در دنیا ۷۵۰ هزار گونه گیاهان دارویی وجود دارد که ۱۰ درصد از این میزان خواص درمانی دارد . سازمان جهانی بهداشت طی ۳۰ سال گذشته‌ استفاده از ظرفیت طب سنتی و مکمل را در کنار طب جدید در دستور کار خود قرار داده‌است ، ریشه دار بودن در فرهنگ مردم ، کل نگر بودن طب سنتی و سهولت دسترسی و ارزان‌تر بودن خدمات طب سنتی از دلایلی است که این سازمان در توسعه و ترویج طب سنتی مد نظر دارد .

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">